'Bloemen en planten top of mind houden'
Geplaatst op 24 maart 2020
Afgelopen week is Bloemenbureau Holland daarom druk bezig geweest met het opstarten en uitvoeren van een aantal activiteiten. "Samen met Royal FloraHolland en de VGB hebben we invulling gegeven aan de succesvolle Weggeefactie van bloemen aan de zorg, wat veel regionale en landelijke media-aandacht heeft gekregen. Op dit moment werken we aan een publiekscampagne die er op gericht is om ook tijdens de coronacrisis de aandacht van de consument voor bloemen vast te houden. De planning is dat de campagne op heel korte termijn 'live' gaat in de vier kernlanden en zal per land op verschillende manieren via (social)media worden aangejaagd, afhankelijk van de mate van beschikbaarheid van product in de diverse verkooppunten per land."
Bloemenbureau Holland ondersteunt kwekers(groepen), handelspartijen en verkooppunten met richtlijnen, aanbevelingen en suggesties om in deze crisistijd op een relevante en stimulerende manier over bloemen en planten in hun eigen middelen te communiceren.
Ook is de organisatie momenteel aangesloten bij Flowers4Oxygen en is Bloemenbureau Holland gevraagd om vooral in de buitenlanden te helpen met het realiseren van extra media-aandacht. Verder is er overleg met verschillende retailorganisaties om gezamenlijke acties op te zetten. "We zijn voortdurend in gesprek met PSP's en handelsorganisaties die ons benaderen voor samenwerking, suggesties of creatieve input op verschillende onderwerpen."
Alle medewerkers van het Bloemenbureau gaan er vol voor om consumenten te blijven benaderen met positieve boodschappen over bloemen en planten. "We zetten ons volledig in om met elkaar deze moeilijke periode door te komen. Ook wij zetten alles op alles om samen met u deze moeilijke periode door te komen."
Bron: Goedemorgen
Meer nieuws