Chrysal berekent footprint

Chrysal berekent footprint

Duurzaamheid staat op de eerste plaats bij Chrysal. Het bedrijf geeft aan constant bezig te zijn om de bloemenketen duurzamer te maken. "Daarom hebben we, samen met Ecochain, onze CO2 voetafdruk van al onze producten en activiteiten berekend."

"We vinden het belangrijk om onze impact op het milieu te weten en het geeft richting voor productontwikkeling in de toekomst en hoe we onze klanten kunnen helpen met hun doelen op gebied van duurzaamheid. Zo willen wij de meest duurzame partner in de bloemenindustrie zijn", aldus Nora Meijerink, Global Sustainability Manager bij Chrysal.

Chrysal heeft de volledige CO2 voetafdruk berekend door Life Cycle Assessment (LCA). "Het bedrijf Ecochain heeft de impact op het milieu van al onze producten en activiteiten in Nederland en Afrika berekend. Nu kunnen we ons verbeteren waar we echt verschil maken en onze doelen voor de toekomst nog beter afstemmen."

De berekening laat zien dat de activiteiten van Chrysal slecht 3,4 procent is van de C02 voetafdruk in 2019 en dat 96,6 procent afkomstig is van de leveranciers. "We maken al gebruik van groene (wind) energie, zonnepanelen, LED verlichting en hebben geďnvesteerd in energiereductie. Maar nu we onze volledige CO2 voetafdruk hebben berekend, zijn we volledig klaar om actie te nemen om onze voetafdruk nog meer te verminderen. Daar waar we een verschil kunnen maken. We verminderen en verbeteren onze inkoop, afval in productie, nutsvoorzieningen en verpakkingsmaterialen. We zijn actief op zoek naar manieren om de samenwerking met onze business partners te verduurzamen."

"We zijn verheugd dat we, samen met Ecochain, een goed beeld hebben gekregen van onze CO2 voetafdruk en de impact op het milieu van al onze activiteiten. Nu kunnen we onze doelen voor de toekomst nog beter afstemmen en echt een impact maken om zo onze CO2 voetafdruk nog verder te verlagen".

Roel Drost, Chief Value Officer bij Ecochain: "Chrysal is een voorbeeld voor de industrie en voor ons. Het bedrijf maakt gebruik van onze 'environmental intelligence' om zo betere duurzame keuzes te maken. Met plezier zien we dat de inzichten worden gebruikt voor een solide strategie dat impactvolle resultaten geeft. Als alle partners in de keten Chrysal producten gebruiken, wordt hun voetafdruk ook aanzienlijk verminderd (minder waterverbruik en afval)."

Chrysal is al erg actief in het verminderen van de CO2 voetafdruk en heeft als doel om de meest duurzame partner in de bloemenindustrie te zijn. Tien jaar geleden is het bedrijf gestart met Chrysal Cares, een duurzaamheidsprogramma en onlangs is nog een complete lijn met duurzame bloemenvoeding verpakkingen gelanceerd. "Door het gebruik van Chrysal producten verminderen alle partners in de keten aanzienlijk hun afval en waterverbruik."

Bron: Goedemorgen

Deel artikel