BBH wil naar consument met duurzame boodschap
Geplaatst op 07 augustus 2023
"Van veredeling tot handel, overal zien we voorbeelden van verduurzaming. Dit zijn geen op zichzelf staande succesverhalen, ze zijn onderdeel van alles waar de sierteelt voor staat. Grotendeels is de sector zich bewust van de noodzaak van verdere verduurzaming en daar wordt hard aan gewerkt. Overheid, samenleving, burgers en consumenten eisen dat ook van de sector. Om die reden zijn zij dan ook vastberaden om de weg naar een toekomstbestendige sierteelt te bewandelen."
Kwekers, handelaren, veilingen en sectororganisaties hebben hierbij allemaal een rol te vervullen. "Daarbij is in communicatie een eenduidige boodschap essentieel, zodat deze versterkt, blijft hangen en -meest belangrijk - aanzet tot actie. Woorden alleen zijn namelijk niet genoeg, we moeten met z'n allen doen wat we zeggen. Bij Bloemenbureau Holland hebben we van oudsher expertise in consumentencommunicatie en die rol vervullen we nog steeds. We luisteren naar de consument en volgen het sentiment in de samenleving als het gaat om duurzaamheid rond bloemen en planten. Deze kennis delen we vervolgens met de sector en daarbij helpen wij hen bij het interpreteren van de laatste consumenteninzichten. Tegelijkertijd laten we de consument zien wat er allemaal qua verduurzaming in de sierteelt gebeurt door boeiende verhalen van kwekers en handelaren te delen. Dit doen we door een kijkje achter de schermen te bieden op onze social mediakanalen en consumentenplatforms (mooiwatplantendoen.nl en mooiwatbloemendoen.nl). We zijn dan ook recentelijk gestart met deze sectorcommunicatie en hebben daar zowel vanuit de sector als vanuit de consument positieve reacties op ontvangen."
In de komende maanden zal verder duidelijk worden op welke manier Bloemenbureau Holland de sector gaat ondersteunen rondom verduurzaming. Om op de hoogte te blijven van het thema duurzaamheid in de sector kan je de laatste ontwikkelingen terugvinden op de website.