BBH zet buitenplanten in de spotlights

BBH zet buitenplanten in de spotlights

De najaarscampagne Van Grauw naar Groen trekt dezer dagen volop de aandacht van de Nederlandse consument. Met een reclamespot die veelvuldig voorbijkomt op een groot aantal populaire radiozenders en in verschillende mediasamenwerkingen. En ook in Duitsland kan de consument in de komende tijd niet om buitenplanten heen.

Om consumenten te stimuleren hun tuin, balkon of terras te vergroenen met buitenplanten voert Bloemenbureau Holland in samenwerking promotiegroep Outdoor van Royal FloraHolland een multimediale promotiecampagne. Onder meer televisie, sociale media, online, magazines en opvallende pr-acties worden ingezet om het najaar als ideaal plantseizoen te benadrukken.

Viola ‘André Rieu’
Een opvallende pr-actie vond woensdag 25 september plaats in de kasteeltuin van orkestleider en violist André Rieu. Ter ere van zijn 75ste verjaardag is de populaire orkestleider eenmalig gasthoofdredacteur van weekblad Margriet. Onder grote belangstelling van de Nederlandse entertainmentpers onthulde Rieu de cover van Margriet editie 41. De feestelijke bijeenkomst werd opgesierd door herfstviolen. Daarvoor stelden kweker Koen Bouten en veredelaar SyngentaFlowers hun viola ‘André Rieu’ ter beschikking. De unieke herfstbloeier met een kleurencombinatie van geel, oranje en rood werd vorig jaar gedoopt door Rieu en woensdag als verrassing uitgereikt aan zijn orkestleden en gasten.

Elke week een andere tuinplant
In het nieuwe seizoen van het dagelijkse tv-programma Eigen Huis & Tuin Lekker Leven, dat 30 september begint, zet tuinman Tom Groot in elke vrijdaguitzending een tuinplant centraal: van seizoensbloeier tot vaste plant tot groenblijver. De tuinman is tevens te zien in de samenwerking die Bloemenbureau Holland met promotiegroep Outdoor van Royal FloraHolland heeft opgezet met grote mediatitels als VT Wonen, Libelle, Margriet, Flair en Volkskrant magazine. In elk magazine verschijnen twee pagina’s waarin tuinman Tom een tuin of balkon een totale metamorfose geeft. In Volkskrant magazine bezoekt hij een kweker. Daarnaast is Tom Groot ook online actief met tuintips en filmpjes over onder meer seizoensbloeiers, vaste planten en groenblijvers. De samenwerking is tevens zichtbaar via de websites en socials van de diverse mediatitels zodat een zo groot mogelijk publiek wordt bereikt.

Balkon make-overs
Ook in Duitsland is de buitencampagne dit najaar volop aanwezig. De artikelen die in Nederland zijn gemaakt met tuinman Tom Groot worden in Duitsland geplaatst in de bladen en op de social mediakanalen van consumententitels Schöner Wohnen en Brigitte. Influencer DocTommy verspreidt via zijn sociale mediakanalen filmpjes van een balkon make-over. Content die ook weer terugkomt in artikelen van vier pagina's in de consumentenbladen Selber Machen, Zuhause Wohnen en Living and More.

Bron:

Deel artikel