Buitenplantencampagne krijgt vervolgt
Geplaatst op 15 maart 2023
De zoektocht naar een kandidaat om de ambtsketting van de huidige Groenburgemeester over te nemen is in volle gang. "Eind maart kondigen wij de Groenburgemeester officieel aan. In de voetsporen van rapper Dio en actrice Isa Hoes promoot de nieuwe Groenburgemeester de positieve impact van een groene leefomgeving. Zowel door te inspireren als zelf de handen uit de mouwen te steken."
Vogue Living
Tijdens de Nederlandse campagne verschijnen er artikelen op de website Mooiwatplantendoen.nl, bijvoorbeeld over geveltuintjes en borderbeplanting. Om de consument ook offline te bereiken, staat de campagne in de outdoor special van Vogue Living. Deze editie van het lifestylemagazine ligt vanaf eind maart in de winkel.
Duitse campagne
De Duitse consument komt de campagne tegen op diverse websites waar we een zogenaamde homepage takeover inzetten. De homepage van de site is dan een korte periode helemaal overgenomen door de Van Grauw naar Groen-campagne. "Een opvallende en effectieve manier van campagnevoeren. Op ons consumentenwebsite Pflanzenfreude.de staat een mooi aantal artikelen klaar met inspirerende content. Dat jagen we uiteraard aan via onze Duitse social media-kanalen."
Samenwerking met promotiegroep Outdoor
De campagne-opzet is tot stand gekomen in samenwerking met promotiegroep Outdoor van Royal FloraHolland. De promotiegroep sluit aan met een radiocommercial wanneer de Van Grauw naar Groen-campagne van start gaat. Daarnaast hebben ze geïnvesteerd in de online campagne, om zo voor een groter bereik te zorgen. "Tot slot ondersteunen we gezamenlijk het NK Tegelwippen tussen 21 en 23 maart en hebben we speciale items ingekocht bij het SBS6-programma De Grote Tuinverbouwing. Op deze manier brengen we de campagne onder de aandacht bij een nóg grotere doelgroep."
Download de Van Grauw naar Groen-Toolkit
Nieuw dit jaar is de Van Grauw naar Groen-Toolkit. In dit pakket zitten verschillende materialen, zoals campagne visuals, banieren, posters en social posts met bijpassende teksten in het Nederlands, Engels en Duits. De toolkit kan vanaf 14 maart worden gedownload op de website www.bloemenbureauholland.nl en Royal FloraHolland deelt deze ook in de nieuwsbrief. In Duitsland start de campagne op 3 april. Hiervoor kan de toolkit worden gedownload vanaf 28 maart op onze website www.blumenbuero.de.