Eenzaamheid centraal in nieuwe campagne BBH

Eenzaamheid centraal in nieuwe campagne BBH

In de succesvolle 'We Hebben Meer Bloemen Nodig'-campagne van Bloemenbureau Holland staat deze keer het onderwerp eenzaamheid centraal. Het laat zien hoe bloemen sociale verbinders zijn en daarmee een positieve bijdrage leveren aan het tegengaan van eenzaamheid.

Met deze nieuwe editie speelt Bloemenbureau Holland in op de vraag vanuit de sector voor een extra snijbloemencampagne in het najaar. De campagne zal drie weken lopen in Duitsland en Nederland en maakt gebruik van verschillende kanalen.

'We hebben meer aandacht nodig'
Eenzaamheid is geen nieuw fenomeen. Door de crisis ervaarden meer mensen dan ooit wat eenzaamheid is. En niet alleen ouderen. "Het tegengaan van deze eenzaamheid doen we door ons met elkaar te verbinden. Door meer aandacht voor elkaar te hebben. En wat stimuleert deze connectie nu beter dan bloemen? Bloemen brengen mensen dichter bij elkaar en vertellen wat met woorden misschien niet gezegd kan worden."

Het Bloemenbureau communiceert deze boodschap met de al bestaande tiensecondenfilm waaraan nieuwe scčnes zijn toegevoegd. Ook zijn er nieuwe beelden voor social media en een nieuwe poster. Via Mooiwatbloemendoen.nl, YouTube, mobile media (op de smartphone), social media en de inzet van influencers worden consumenten bereikt. De campagnematerialen zijn via de website van Bloemenbureau Holland downloadbaar voor geďnteresseerde sectorpartijen die willen aanhaken bij de campagne.

Bron: Goedemorgen

Deel artikel