BBH wil in gesprek met sector tijdens IPM
Geplaatst op 10 januari 2023
Onder een kleurrijk bloemendak is onder andere te zien hoe het Bloemenbureau sinds 1980 de consument onafgebroken heeft gestimuleerd om meer en vaker bloemen en planten te kopen. Speciale aandacht is er voor de kennis en inzichten die het Bloemenbureau deelt met kwekers en handelaren. In korte video’s nemen medewerkers de bezoeker mee in verschillende actuele onderwerpen als duurzaamheid, shopper activaties en online ontwikkelingen.
Inzichten delen
Zo laat recent onderzoek zien hoe de consument aankijkt tegen duurzaamheid rond bloemen en planten. Campagne manager Monique Kemperman laat zien dat de shopper op het punt staat om over te stappen op duurzame bloemen en planten, maar daarbij nog een aantal drempels ervaart. Ook de ervaringen van het Bloemenbureau met shopper activaties worden tijdens de IPM gedeeld, in een korte video en in een nieuwe brochure over de verkoopbevorderende activiteiten van 2022. Senior shopper activatie marketeer Floris Wiebosch maakt duidelijk hoe assortiment, verpakking en presentatie op het verkooppunt van invloed zijn op de keuze van de consument.
Social media marketeer Guy Sie praat de bezoeker bij over de laatste ontwikkelingen in social media en over de nieuwe social mediaplatforms die in de komende tijd worden geïntroduceerd. Kennis en inzichten uit onderzoek op tal van terreinen die ondernemers kunnen helpen bij het nemen van strategische en praktische beslissingen. Bezoekers kunnen in de stand zelf nog in actie komen. Voor een kleurrijke wand van groene en bloeiende planten kunnen zij hun bezoek vastleggen en delen via hun eigen social mediakanalen.