DGD ontvangt honderden internationale gasten

DGD ontvangt honderden internationale gasten

Rondom GreenTech, van 11 tot 13 juni in RAI Amsterdam, ontvangt Dutch Greenhouse Delta (DGD) honderden gasten van over de hele wereld. Met een bomvol programma dwars door de Nederlandse glastuinbouwsector, worden de delegaties ondergedompeld in de duurzame oplossingen die Nederland biedt voor de lokale productie van voedsel, bloemen en planten.

DGD promoot de Nederlandse glastuinbouw wereldwijd als een betrouwbare handelspartner. De week van GreenTech is jaarlijks een belangrijk moment om internationale gasten kennis te laten maken met het Nederlandse ecosysteem. Dit jaar ontvangt de organisatie zes delegaties, bestaande uit in totaal 130 beleidsmakers, investeerders, kwekers en overheden, afkomstig uit China, India, de Golfregio, Japan, Oezbekistan en Turkmenistan.

Alle regiomanagers van DGD begeleiden een delegatie om de innovatieve oplossingen voor verse productie in Nederland te presenteren. Het programma omvat diverse netwerkmomenten, waarbij de Nederlandse partners van DGD in contact kunnen komen met de bezoekende delegaties.

Strategisch Beurs Programma
Daarnaast werkt Dutch Greenhouse Delta samen met publieke en private partners binnen het Strategisch Beurs Programma. Dit programma, een initiatief van de overheid, heeft als doel gezamenlijk impactvolle promotie te realiseren voor de internationale doelgroep tijdens GreenTech. Naast de eerder genoemde delegaties worden ook internationale gasten uit Amerika, Canada, Brazilië, Iran, Irak en Korea verwacht. Ook zij krijgen een op maat gemaakt programma aangeboden om het Nederlandse ecosysteem te verkennen.

De partners binnen het Strategisch Beurs Programma – waaronder het Ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV), Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO), Topsector Tuinbouw & Uitgangsmaterialen (T&U), Gemeente Westland, AVAG, DGD, GreenTech en World Horti Center – promoten de Nederlandse tuinbouw onder andere in het NL Paviljoen op GreenTech (stand 05.728) en met diverse kennissessies en netwerkmomenten. Zo worden er een exclusief netwerkdiner en een netwerklunch georganiseerd waar Nederlandse bedrijven de gelegenheid krijgen om kennis te maken met alle inkomende gasten.

Lees hier meer over het programma.

 

Bron:

Deel artikel