Lelietelers bijeen tijdens Dutch Lily Days
Geplaatst op 08 juni 2023
Vooraf was het doel om het gehele lelievak op deze dag bij elkaar te brengen. Volgens beide partijen is dit meer dan gelukt. Een volle zaal en een drukte van belang tijdens de lunch bewijzen het enthousiasme binnen het vak. De mooie combinatie tussen aanvoerders, bloemenhandel, veredelaars en bollenhandel zorgde voor een dag waarin veel kennis is uitgewisseld en contacten zijn gelegd of warmer zijn geworden.
Kansen op Frankrijk
Royal FloraHolland presenteerde een uitgebreid meerjarig onderzoek onder de Franse consument. Waar bijvoorbeeld uit blijkt dat geur juist een positieve bijdrage levert aan de keuze om Lelies te kopen. Maar ook dat de beschikbaarheid van de Lelies in de Franse markt nog wel wat verbeterd kan worden terwijl de Lelie de op twee na populairste bloem is bij de Franse consument. Er kwamen diverse kansen voorbij waar op ingezet kan worden door het nieuwe promotiecollectief ‘Love for Lilies’. Informatie over het onderzoek is te krijgen via josephineklapwijk@royalfloraholland.com.
Niet echt subtiel…
Vervolgens werd de nieuwe promotiecampagne gelanceerd. Vorig jaar op de productbijeenkomst hebben de aanvoerders besloten om gezamenlijk de Lelie te gaan promoten en dit jaar is de campagne gelanceerd. Het promotiecollectief Love for Lilies bestaat uit de 70 Nederlandse kwekers die hun Lelies aanvoeren bij veiling Royal FloraHolland. Met hun campagne ‘Not grown to be subtle’ laten ze zien dat Lelie, de champagne van het bloemenschap is. Ze verspreiden hun boodschap onder handelaren in Nederland, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk: met zo’n rijk assortiment zou je wel gek zijn om niet vaker voor Lelie te gaan.
Bron: Royal FloraHolland
Meer nieuws