Florensis wint FleuroStar Award

Florensis wint FleuroStar Award

Fleuroselect, de internationale organisatie voor de sierteeltsector, kondigt met trots aan dat de FleuroStar Award '22-'23 is toegekend aan Petunia grandiflora Bee's Knees van Florensis. Hagen Kalläne, Retail- en marketingmanager en Marjolein Kuyucu-Lodder, Internationale Product Marketeer namen de prijs in ontvangst uit handen van Fleuroselect President Karol Pawlak en Secretary General Ann Jennen.

Petunia grandiflora Bee's Knees van Florensis nam het op tegen Alstroemeria Colorita Claressa (Royal van Zanten), Begonia rex SpaceStar Maia (Beekenkamp), Calibrachoa x hybrida Fancy Francy (Selecta one), Dahlia hybrida Hypnotica Rose Swirl (Dümmen Orange), Iberis x hybrida Mermaid Lavender (Syngenta Flowers) en Tropic Lantana Ibis (Brandkamp).

De jury verklaarde: "Een nieuwe maatstaf voor gele Petunia's en een opvallende gele kleur! De intensiteit van deze kleur kun je niet echt op foto's voorstellen, maar in het echt is de uitstraling van de bloemen prachtig. De weerstolerantie maakt deze noviteit bijzonder en Bee's Knees heeft een uitstekende presentatie in kleine en grotere potten. Petunia grandiflora Bee's Knees zal de kleurmogelijkheden binnen Petunia verder uitbouwen."

'Bee's Knees' - goed, beter, best! De naam van de nieuwste Petunia van Florensis werd gekozen naar aanleiding van een Amerikaanse uitdrukking die staat voor excellentie en hoge geschiktheid. Deze nieuwkomer laat een overvloed aan intens gele bloemen zien en steelt het hele seizoen op indrukwekkende wijze de show. Bee's Knees kan goed tegen hogere temperaturen, gedijt onder regenachtige weersomstandigheden en behoudt de hele zomer haar prachtige kleur.

Telers waarderen de uitstekende vertakking die zorgt voor mooi gevulde planten. De massa's felgele bloemen dragen op de winkelvloer gegarandeerd bij tot impulsaankopen en consumenten waarderen de veelzijdigheid van deze nieuwkomer. Geplant in containers of neergezet in de tuin, de buitengewone tuinprestatie van Bee's Knees wekt enthousiasme op bij zowel de beginnende tuinliefhebber als de ervaren hovenier. Bee's Knees, de ideale metgezel voor uw buitenruimte!

Jury representeert sierteelt in de volle breedte
Een onafhankelijke jury van meer dan 30 deskundigen uit de sector - veredelaars, jonge planten producenten, telers, retailers, vakjournalisten en marketingexperts - beoordeelde de rassen op visuele impact op het verkooppunt en commerciële potentie. Elk jurylid heeft de planten van dichtbij kunnen beoordelen op een van de acht FlowerTrials-locaties in Nederland en Duitsland waar de FleuroStar-inzendingen te zien waren.

Gerard Werink, lid van de FleuroStar-jury: "Hoewel het systeem van jurering van de afgelopen twee jaar waarbij lokale juryleden de planten ter plekke beoordeelden en buitenlandse experts online deelnamen opmerkelijk efficiënt bleek te zijn, zijn we verheugd dat dit jaar elk lid van onze internationale jury de planten met eigen ogen heeft kunnen zien op één of meerdere locaties. We zijn blij dat belangrijke spelers uit de groothandel en retail, zoals B&Q, Obi, Intratuin, Jardiland, Blumen 2000, Waterdrinker, Royal Lemkes en Royal FloraHolland, onze genomineerden hebben beoordeeld. De verscheidenheid en deskundigheid van onze jury dragen bij tot het voortdurende succes en de integriteit van de FleuroStar Award."

De FleuroStar Award-uitreiking vond plaats in de avond van 16 juni bij Dümmen Orange in De Kwakel. Zo'n 100 gasten uit alle delen van de internationale sierteeltsector namen deel aan een netwerkdiner, waar ze nader werden geďnformeerd over alle deelnemende rassen en zagen hoe de nieuwe winnaar bekend werd gemaakt.

Marketingondersteuning
Petunia grandiflora Bee's Knees krijgt aanzienlijke ondersteuning bij de marketing om de go-to-market-strategie van het ras tot een succes te maken. Komend jaar zal Fleuroselect, de organisator van de FleuroStar Award, een promotiecampagne voeren in de vakpers en via sociale media, en de nieuwe winnaar promoten op beurzen en branche-evenementen.

Andere belangrijke spelers in de sector bieden ook ondersteuning bij het vermarkten van de winnaar van de FleuroStar Award. Waterdrinker, een grote Nederlandse groothandel die binnen- en buitenlandse tuincentrumketens en bloemisten belevert, zet komend seizoen 3-4 weken de winnaar zeer nadrukkelijk in premium productplaatsing neer in haar Green Trade Center. Pull Position, een marketingbureau dat gespecialiseerd is in het zo goed mogelijk positioneren van een product in de markt, gaat een marketingproject op maat opstellen en de ontwerpstudio van DeschPlantpak verzorgt een lifestyle-fotoshoot en maakt een bijpassend ontwerp voor de potopdruk voor de nieuwe winnaar.

Bron: Goedemorgen

Deel artikel