Kwekerij de Opstal verbreedt digitale afzetkanalen
Geplaatst op 20 augustus 2020
Een andere zijde van het verhaal, is dat voor zowel koper als kweker alternatieve handelswijzen verdwijnen. Gezien de ambitieuze deadline van eind 2020 en de omvang van dit project, ziet een groeiend aantal kwekers kansen in het verbreden van afzetkanalen.
Een voorbeeld hiervan is Kwekerij de Opstal. Zij hebben gekozen voor een webshop van Codema, waarmee voorlopig op basis van een veilingbrief wordt afgerekend, maar indien nodig op facturatie kan worden overgeschakeld.
Omer Verschoor van Kwekerij de Opstal: "in grote lijnen zien wij de noodzaak voor FloraHolland om verder te digitaliseren. Daar doen wij graag aan mee. Maar dergelijke projecten brengen ook risico's met zich mee. Om onze afhankelijkheid van 1 kanaal te verkleinen, hebben wij ervoor gekozen om onze kopers ook van dienst te zijn met een eigen webshop. Bijkomend voordeel daarvan is dat wij van deze webshop onze eigen etalage kunnen maken. Alle producten worden gepresenteerd zoals wij dat graag zien. Ook kunnen wij namens klanten die digitaal niet onderlegd zijn zelf de orders plaatsen via onze webshop. Dit kan gewoon via een app op de telefoon. Wij zijn daarmee klaar voor de toekomst, hoe die er ook uit gaat zien!"
Bron: Goedemorgen
Meer nieuws