Media-offensief snijtulpen

Media-offensief snijtulpen

In de huidige Corona-crisis en met Pasen in aantocht voert Tulpen Promotie Nederland (TPN) een extra promotiecampagne richting consument. TPN-voorzitter Arjan Smit: "Na de sterke start van het seizoen met Nationale Tulpendag geven we de komende periode met deze campagne extra verkoopondersteuning aan bloemisten, supermarkten en marktkramen."

In maart en april verschijnen in dagbladen, lokale nieuwsbladen en grote publieksbladen als Vriendin en Margriet artikelen over de tulp als ideale paasbloem. Daarmee worden op voorhand miljoenen mensen bereikt. TPN heeft tevens samenwerkingen met influencers opgezet. Vanaf 23 maart laten zij zien hoe tulpen hun interieur in paassfeer brengen. Het aantal volgers van de influencers met verschillende interieurstijlen varieert van 15.000 tot ruim 170.000. Tulpen in veel verschillende kleuren en vormen zijn eveneens te zien in de populaire tv-programma's Eigen Huis & Tuin (28 maart op RTL 4) en De Grote Tuinverbouwing (28 maart en 4 april op SBS6). In het laatstgenoemde programma wordt de bloem in vier verschillende interieurs toegepast. Via de Facebookpagina (meer dan 115.000 volgers) en het Instagramaccount (meer dan 10.000 volgers) van De Grote Tuinverbouwing is er tevens bijzondere aandacht voor tulpen.

Inspiratievideo
Via een video  van Flower Factor, het internationale inspiratieplatform voor bloemisten, laat arrangeur Roos van Unen op verzoek van TPN onderscheidende tulpenboeketten zien. Doel is om de creativiteit nog meer te vergroten, zodat bloemisten hun specialistische, onderscheidende karakter onderstrepen. De video is te bekijken op de Facebookpagina en het Youtubekanaal van Flower Factor.

Bron: Goedemorgen

Deel artikel