Nieuwe campagne BBH moet afstand dichten
Geplaatst op 17 augustus 2020
"Deze nieuwe internationale campagne - die we uitdragen via de consumentenmerken Mooiwatbloemendoen.nl én Mooiwatplantendoen.nl - belicht de afstand als iets dat ons eigenlijk dichter bij elkaar kan brengen. We roepen mensen op om de leegte tussen ons te zien als een ruimte waar mooie dingen kunnen bloeien. We willen consumenten aanmoedigen om de emotionele leegte tussen dierbaren op te vullen met schoonheid, door planten en bloemen te geven. En zo elkaar te inspireren om de wereld in deze tijden een stukje mooier te kleuren."
In vier talen
Het thema van de campagne is 'Fill the distance with beauty' dat in vier talen is verwoord. In het Nederlands is de campagneregel 'Vul de afstand met schoonheid', met de hashtags #VulDeAfstand en #FillTheDistanceWithBeauty voor social media. Deze grote consumentencampagne gaat op 7 september van start in Nederland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. Op 21 september is de lancering in Duitsland.
In de vier kernlanden zal deze campagne zichtbaar zijn op digitale buitenreclameobjecten in (middel)grote steden. De locaties worden gekozen om maximaal bereik te creëren, en zijn aangepast op de huidige gang van de consument naar voornamelijk buitenlocaties. Door middel van Homepage take-overs wordt bovendien een groot bereik gecreëerd met de opvallende campagnebeelden. Vanuit deze uitingen kan niet alleen doorgeklikt worden naar de consumentenwebsites Mooiwatbloemendoen.nl en Mooiwatplantendoen.nl, maar ook naar de online verkooppartners Fleurop.de en Bakker.com voor een directe omzetboost voor bloemen en planten.
Via de eigen kanalen Mooiwatbloemendoen.nl en Mooiwatplantendoen.nl en de zustersites in Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk wordt de campagne verder gericht gepusht om een zo groot mogelijke zichtbaarheid te realiseren. En in de vier kernlanden worden influencers ingezet om pakkende content te creëren die aansluit bij het campagnethema, welke wordt verspreid via hun eigen kanalen.
Om nóg meer consumenten te bereiken, wordt voor deze speciale campagne in Duitsland samengewerkt met '1000 Gute Gründe' (Landgard) die hun kanalen inzetten om zichtbaarheid te creëren voor deze campagne. In Nederland zal een heel speciale en coronaproof PR-actie worden uitgerold voor consumenten, influencers en journalisten waarvan wordt verwacht dat het veel aandacht oplevert.
Promotiepakket
In Duitsland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Nederland wordt, in samenwerking met vele partners als VBW, Waterdrinker, Landgard, Fleurop, divers point of sale-materiaal verspreid. Het POS-pakket bestaat (onder voorbehoud) uit posters, ansichtkaarten, raamstickers, vloerstickers en een speciaal boeketlint. Op deze manier krijgt de verkoopgerichte campagne een extra boost door zichtbaarheid in de verkoopkanalen.
Winactie
"In Nederland organiseren we samen met de VBW een winactie. Bloemisten geven ansichtkaarten weg met alle foto's van de campagne. Hierop staat een unieke wincode, waarmee de consument kans maakt op een boeket of plant ter waarde van 30 euro. In Duitsland organiseert Fleurop een soortgelijke Facebook winactie", aldus Bloemenbureau Holland.
In de campagne zijn veel verschillende bloemen en planten te zien. Op dit moment is de productie van al deze uitingen in alle verschillende talen in volle gang. "We zullen deze - zodra gereed - ook als downloadbestanden beschikbaar maken. Voor landen anders dan de vier kernlanden is er straks ook campagnemateriaal te downloaden in het Deens, Italiaans, Pools, Russisch, Spaans en Zweeds. Zo kan iedereen op zijn eigen kanalen meedoen aan deze campagne en de boodschap 'Fill the distance with beauty' kracht bijzetten."
Bron: Goedemorgen
Meer nieuws