Nieuwe enquêtetool voor assortimentsontwikkeling

Nieuwe enquêtetool voor assortimentsontwikkeling

Tijdens de Orchid Inspiration Days heeft The Orchid Growers i.s.m. PlantScout een enquêtetool geïntroduceerd in hun inspiratiecentrum, waarmee zakelijke (eind)klanten en consumenten testvariëteiten kunnen beoordelen. Met deze input kan The Orchid Growers waardevolle inzichten opdoen en haar assortiment nog beter afstemmen op de wensen van de klant.

Eduard ter Laak: "Wij zijn continu bezig met assortimentsontwikkeling. Daarvoor werken wij samen met toonaangevende veredelaars en bovendien doen wij aan eigen veredeling. Alleen de mooiste en sterkste variëteiten nemen wij op in ons assortiment. Zo beoordelen wij de planten op houdbaarheid, maar ook op uiterlijk kenmerken zoals bloemkleur, hoogte en aantal takken. Deze beoordeling doen wij via onze bril en - als je het ons vraagt - te weinig vanuit het perspectief van de zakelijke (eind)klant of consument. Terwijl zij uiteindelijk degenen zijn die de orchidee kopen. We gebruikten PlantScout al voor onze interne beoordelingen. Om ons assortiment nog beter aan te sluiten op de klantwensen, hebben wij nu samen met PlantScout deze enquêtetool ontwikkeld."

De tool is te vinden in het inspiratiecentrum van The Orchid Growers. Hier staan de betreffende testvariëteiten gepresenteerd. Via een QR-code worden bezoekers naar de enquête geleid, waar zij deze planten eenvoudig kunnen beoordelen via een sterrenranking.

Bron: Goedemorgen

Deel artikel