ABAB laat betekenisvolle groei zien in 2023

ABAB laat betekenisvolle groei zien in 2023

Het jaar 2023 stond voor ABAB opnieuw in het teken van investeren in impact, innovatie en kwaliteit. Zo waren goed werkgeverschap, (leiderschaps)vaardigheden en het vergroten van de autonomie belangrijke focuspunten. De koerswijziging naar Van Betekenis werpt zijn vruchten af. De omzet van ABAB steeg in 2023 met 8% tot € 67,3 miljoen (2022: € 62,3 miljoen).

Deze positieve omzetgroei is mede te danken aan de inzet van multidisciplinaire teams gericht op specifieke markten. Ook alle vakgebieden van ABAB laten een mooie omzetgroei zien, waarbij de grootste stijgingen te vinden zijn bij Belastingadvies (8,0%) en Legal (8,5%). Daarnaast deed dochteronderneming Epiic goede zaken met een omzetgroei van 46,0%.
 
2023 was het jaar op weg naar het 100-jarig bestaan van ABAB. Een eeuw waarin het bedrijf van betekenis geweest is, niet alleen voor zijn klanten, maar ook voor collega’s en de wereld om zich heen. Zo werkt ABAB volop aan een feedbackcultuur onder collega’s, waarin uitstekende prestaties en persoonlijke ontwikkeling hand in hand gaan. In 2023 werd er 2.100 uur geïnvesteerd in de transformatie naar een Feedback Company.
 
Ook het delen van kennis met de markt is iets wat bij ABAB hoog in het vaandel staat. In 2023 werd daar vanuit Stichting ABAB bijna € 1 miljoen aan besteed. Ook werd er verder gebouwd aan InnovatieTafels, een onafhankelijk landelijk platform voor ondernemers, kennispartners en experts die samenwerken aan innovatie. Daarnaast steunde ABAB in 2023 meerdere goede doelen en werkte het bedrijf (al sinds 2018) volledig CO2-neutraal.
 
De toekomst: aaff
Sinds 17 juni 2024 is de fusie tussen ABAB en Alfa Accountants en Adviseurs een feit. In 2024 vindt de communicatie naar buiten toe nog plaats vanuit ABAB en Alfa. Vanaf 2025 gaan zij verder onder de nieuwe naam aaff. Samen zijn zij goed voor een jaarlijkse omzet van € 210 miljoen. Heel bewust is gekozen voor employee equity, waarbij de 2.000 collega’s van aaff samen voor 100% eigenaar zijn. Een kans die enthousiast werd ontvangen door collega’s. De eerste inschrijfronde werd met 60% overtekend. aaff is overal van betekenis door zich in te zetten om het beste uit organisaties te halen én een positieve impact te hebben op de wereld. De aanvraag voor de B Corp-certificering onderstreept die toewijding aan maatschappelijk verantwoord ondernemen.

Bron:

Deel artikel



Meest gelezen