Pop-up store voor ondernemers Aalsmeer
Geplaatst op 27 november 2020
De drijvende krachten achter dit initiatief zijn Jeroen Mäkel (Aan Marketing), Kirsten Verhoef (Sylt Support), Jan de Boer (Barendsen Bloemen) en Rutger Brussen en Tim de Kler (IVC) - Aalsmeerders in hart en nieren. Zij hebben het voormalige pand van Broeckmans aan het begin van de Zijdstraat (hoek Dorpsstraat) in Aalsmeer omgetoverd tot een pop-up store, speciaal voor de ondernemers in de regio.
Het idee startte bij bloemenexporteur Jan de Boer. Hij wilde de sierteelt graag in het zonnetje zetten.
"Ondernemers hebben een zwaar jaar achter de rug. Niet alleen in de sierteelt. De omzetten zijn gekelderd, beurzen gaan niet door, ik vond het tijd voor iets leuks." Hij raakte in gesprek met lokale ondernemers Jeroen Mäkel, Kirsten Verhoef en de mannen van IVC en het idee voor een pop-up store in Aalsmeer werd geboren. Door het netwerk, de kennis, de producten en de vaardigheden van de initiatiefnemers slim te combineren, was de deal binnen drie weken rond.
Op vrijdag 20 november opende wethouder Robert van Rijn van de gemeente Aalsmeer samen met de seringenkwekers Erik Kramer en Frank Weenink de winkel aan de Zijdstraat. Met deze pop-up store willen de initiatiefnemers de ondernemers in Aalsmeer en Kudelstaart bij elkaar brengen en ondersteunen bij hun profilering: van telers en winkeliers tot aan startende ondernemers, adviseurs en restaurants.
Videopitch
De pop-up-store bestaat uit drie onderdelen. Een pop-up podium waar ondernemers hun bedrijf, dienst of product promoten via een videopitch. Jeroen: "Deze pitch wordt - geheel coronaproof - gefilmd en professioneel bewerkt, zodat je als ondernemer een goede promo hebt die je bijvoorbeeld kunt gebruiken voor je website en sociale media. Wij ondersteunen de pitchers met tips & tricks en zorgen er uiteraard ook voor dat de pitch op de juiste socials geplaatst wordt."
De eerste ronde voor deze pitches staat gepland voor dinsdag 1 december. Ondernemers kunnen zich via www.popupaalsmeer.nl inschrijven en zelf een tijdslot kiezen. De kosten hiervoor zijn € 150,- (excl. BTW).
Interview
Het tweede onderdeel is het zogenaamde pop-up café. Deze ruimte wordt door IVC ingericht als kleine studio. Kirsten: "Hier interviewen we ondernemers over hoe 2020 is verlopen, welke beslissingen ze hebben genomen en hoe ze de toekomst zien. Uiteraard gaan we ook in op het lokaal zaken doen. Dit interview nemen we op, zodat bedrijven dit ook weer als promo kunnen gebruiken. Uiteraard zorgen we ervoor dat dit op de juiste kanalen terecht komt."
Kerstgroet
De derde pop-up bestaat uit een kerstgroet. Bedrijven kunnen aan de Zijdstraat een kerstwens opnemen voor hun klanten en personeel. Jeroen: "Dit jaar zijn er waarschijnlijk geen gezellige kerstborrels. Je kunt ook niet op bezoek bij je zakenrelatie in Italië, Frankrijk of Afrika. Maar door deze vooraf opgenomen virtuele kerstwens kun je toch een persoonlijke boodschap overbrengen."
Gezellig
Het motto van deze Aalsmeerse pop-up store is 'Kom tevoorschijn en laat zien wat je te bieden hebt'. Dit is volgens Jan met name voor de sierteeltsector belangrijk. "We zijn als sector in gevecht met Corona en de Brexit. We hebben als telers veel aan ons hoofd: het is nu even niet heel gezellig. Maar we moeten vooruitkijken. We hebben het afgelopen jaar bewezen dat we een sterke sector zijn, met toekomst. Het is nu het moment om de sierteeltsector te profileren en mensen aan ons binden die eerst nooit in beeld waren, bijvoorbeeld vanuit de horeca- en cultuursector. Dat kan onder andere via de middelen die we in deze pop-up store aanbieden: daarmee kun je je als bedrijf op een eigentijdse manier presenteren."
De winkel is iedere werkdag tussen 12:00-14:00 uur open voor bezoekers. Meer weten of een afspraak inplannen voor de videopitch, interview of de kerstgroet? Kijk op www.popupaalsmeer.nl.
Bron: Goedemorgen
Meer nieuws