Promotiecampagne voor tuinhortensia van start

Promotiecampagne voor tuinhortensia van start

Het verkoopseizoen van tuinhortensia is weer gestart en zo ook de collectieve promotiecampagne 'Hydrangea World'. De focus ligt op consumenten. Doel van de campagne is om hen zin te laten krijgen om tuinhortensia te gaan kopen. Voor de (vak)handel is verkoopondersteunend materiaal beschikbaar om zelf hortensiapromotie te doen. De focus ligt net als voorgaande jaren op Nederland en Duitsland. Nieuw in 2022 is dat de campagne zich naast Nederland en Duitsland ook richt op groeimarkt Polen.

Tuinhortensia's zijn er in allerlei kleuren en vormen en zorgen voor uitbundige bloei in de zomer. Ze passen in grote tuinen, maar ook kleinere stadstuinen of bijvoorbeeld in een pot op het balkon of terras of bij de voordeur. Met sprankelende fotografie die aansluit bij huidige trends en inspirerende teksten worden consumenten geprikkeld via consumentenmedia in Nederland, Duitsland en Polen.  

Inhaken op campagne
Op de website www.hydrangeaworld.com staat volop informatie, inspiratie en digitaal promotiemateriaal om te downloaden. Meer inspiratie is te vinden op Facebook (Hydrangeaworld) of Instagram (@Hydrangea_world). Beelden en promotiemateriaal voor eigen gebruik zijn tevens op te vragen via info@hydrangeaworld.com.

De collectieve promotiecampagne 'Hydrangea World' is een initiatief van alle hortensia aanvoerders van Royal FloraHolland en meerdere Europese hortensiaveredelaars en -vermeerderaars. De campagne wordt uitgevoerd door marketingbureau Concept Factory. In het seizoen wordt promotie gedaan voor zowel kamer- als tuinhortensia. Op de eigen kanalen van hydrangeaworld (website en social media) wordt bovendien samengewerkt met de producenten van snijhortensia.

Bron: Goedemorgen

Deel artikel