Startups helpen bloemensector
Geplaatst op 20 maart 2020
De eerste 200.000 bossen, waaronder die van Qualily worden vandaag in de app en op whoppah.com aangeboden.
Whoppah, de online marktplaats voor tweedehands design en kunst, zag het aantal thuisshoppers de afgelopen dagen verdubbelen. Tegelijkertijd sprak de startup sinds de coronacrisis met veel ondernemers die worstelen met de noodgedwongen digitalisering van hun verkoopdiensten.
"Met name in de bloemensector zien we grote zorgen, waar versproducten in enorme hoeveelheden worden weggegooid. Om alle kwekers en bloemisten te helpen bieden wij hen onze tool dan ook kosteloos aan. Daarmee kunnen de bloemenkwekers rechtstreeks en efficiënt een grote groep bereiken. Wij hopen met deze actie dat de bloemen niet vernietigd worden en de sector nog wat kan verdienen," aldus Thomas Bunnik, mede-oprichter en CEO van Whoppah.
Hoe werkt het?
De kweker of bloemist plaatst middels een foto diens aanbod op Whoppah. De gebruikers van Whoppah vinden daar hun verse bos, bestellen die en rekenen digitaal af. De verkoopprijs is €5 per bos. Daarbovenop betaalt de koper €1,99 transactiekosten en €5 voor contactloze bezorging via Brenger. De kweker betaalt niets voor de verkoop van diens bloemen. Ook kunnen de kweker, bloemist en de consument rechtstreeks met elkaar chatten in de app.
Contactloos thuisbezorgd met Brenger
De koeriers van Brenger halen de bossen bij de kweker of bloemist op en bezorgen deze de volgende werkdag. Kopers kunnen een emmer met water bij de voordeur klaarzetten of de bos wordt door de koerier op de stoep gelegd. Op deze manier wordt veilig contactloos bezorgd.
"We hebben er alles aan gedaan om de kosten zo laag en het gemak zo groot mogelijk te maken, om ook de Nederlandse consument tegemoet te komen. Iedereen kan in deze onzekere tijden wel een bloemetje gebruiken, daar dragen wij op deze manier graag ons steentje aan bij," aldus Derk van der Have, oprichter Brenger.
Bron: Goedemorgen
Meer nieuws