Van Grauw naar Groen
Geplaatst op 01 december 2020
De gedachte achter Van Grauw naar Groen is om de aanstekelijkheid van groen over te brengen op consumenten en ze aan te zetten tot het kopen van buitenplanten. Niet alleen voor hun eigen balkon of tuin deze keer, maar ook voor de 'gedeelde' openbare ruimtes: gevels, plantsoenen, dakterrassen en straten. Een concept dat naadloos past bij de huidige tijdsgeest en bij de behoefte aan meer groen. Groen maakt blij, verdrijft zomerse hitte en vangt overtollig regenwater op. Maar groen doet meer. Door je omgeving, samen met buren, groener te maken leer je andere buurtbewoners kennen, maak je nieuwe contacten en voel je je dus (nog) meer thuis in je woonomgeving. Zo gaat het eenzaamheid in de wijk tegen en zorgt het voor een betere mentale en fysieke gezondheid van bewoners.
Spraakmakende campagne
"De meerjarige campagne ontwikkelen we samen met onder andere de outdoorplanten commissie van Royal FloraHolland. We zetten de boodschap op een spraakmakende manier op de kaart, waarbij we stevige statements en een vriendelijke knipoog niet schuwen", aldus Bloemenbureau Holland. "Hoe gaan we dit concreet doen? We bereiken en overtuigen de consument door drie opvallende beelden met uiteenlopende boodschappen. Naast deze beelden creëren we ook drie stop-motion video's waarin een straat of gebouw verandert van grauw naar groen. Een overtuigende manier om de aanstekelijkheid van groen weer te geven. Deze mini-video's kunnen online of via Digital Out-of-Home ingezet worden."
To do de komende tijd
"Samen met ons mediabureau bepalen we de komende tijd de meest effectieve inzet van middelen voor de focuslanden. Ook onderzoeken we mogelijke shopper activaties en zijn we in gesprek met partners die dezelfde boodschap uitdragen. We zijn momenteel nog druk met uitkristalliseren van de campagneplannen, mocht je al meer willen weten neem dan contact op met Isabel Groot, campagnemanager buitenplanten, via: i.groot@bloemenbureauholland.nl."
Bron: Goedemorgen
Meer nieuws