Wat triggert de consument over twee jaar?

Wat triggert de consument over twee jaar?

Op donderdag 15 september geven Anouk Koreman (Concept Factory) en Arjan Schep (3House Productions) een live trend webinar, speciaal voor professionals in de sierteelt en tuinbouw. In het twee uur durende interactieve webinar nemen zij je mee in de vier belangrijkste trends voor het seizoen Autumn/Winter 2023-2024. In combinatie met een praktische en uitgebreide toolbox krijg je alle informatie om de consument te verleiden.

De wereld om ons heen is continu in beweging, zo ook onze sector en de beleving van de consument. Door de trends en bijbehorende tijdgeest in de gaten te houden kun je anticiperen op die veranderingen. "Werken met trends lijkt soms moeilijk en een ver van je bed show, maar juist de kleinste en gekste signalen uit andere sectoren kunnen je een duwtje in de goede richting geven. Zo'n duwtje krijg je ook met dit webinar," vertelt Anouk Koreman, trendspecialist bij Concept Factory.

Webinar Kickstart Trends
Tijdens het webinar staan er vier home- en decoratietrends centraal, die vanaf najaar 2023/2024 belangrijk worden in de sierteelt. Arjan Schep, trendwatcher van 3House Productions, legt aan de hand van producten, fotografie, vormen, kleuren en materialen uit welke vier richtingen het koopgedrag van de consument gaan bepalen.

In het webinar komen ook out-of-the-box signalen vanuit andere sectoren aan bod. Door het spiegelen aan ontwikkelingen uit andere categorieën binnen het retail landschap, zijn de trends extra vooruitstrevend voor de sierteelt. Zo wordt de ondernemersgeest van de sierteeltondernemer en marketingprofessional geprikkeld en worden zij gestimuleerd om vooruit te blijven kijken. Naast strategisch inzicht ontvangen deelnemers van het webinar ook praktische tips om trends door te ontwikkelen naar succesvolle sales.

Handen uit de mouwen; nu jij!
Deelnemers ontvangen een week voorafgaand aan het webinar een fysieke toolbox met daarin vier A3 moodboards met trendbeschrijvingen, 40 kleurenstalen en volop materiaalswatches. Zo wordt het praktische aspect ondersteund en kan de geleerde theorie gelijk toegepast worden bij het ontwikkelen van nieuwe productlijnen, boeketten en verpakkingen, briefings voor fotoshoots, beursstands en vele andere marketingmiddelen. "Ondernemers in de sierteelt willen graag zelf nauw betrokken zijn bij product- en conceptontwikkeling, daarom maken we een combinatie tussen leren en doen. Een kickstart maak je zelf!", aldus Koreman.

Deelnemers kunnen meer lezen en zich aanmelden via deze link

Bron: Goedemorgen

Deel artikel