'Digitaal is levenshouding'

'Digitaal is levenshouding'

De toekomst van de tuinbouw in een digitale wereld was het onderwerp van gesprek tijdens de AIPH World Ornamental Horticulture Summit, op 28 september op Floriade 2022. Hoe kunnen bedrijven en organisaties zich voorbereiden op een veranderende digitale wereld? De kansen zijn enorm, zo bleek uit de vele voorbeelden tijdens de seminar.

Tim Briercliffe, secretaris generaal van de AIPH: "Deze top bracht bedrijven en organisaties uit de hele wereld samen, zodat we ons samen kunnen voorbereiden op een veranderende digitale wereld. Het was duidelijk dat de kansen enorm zijn en er zijn geweldige voorbeelden van bedrijven die deze kansen grijpen, maar er is ook het gevaar om achter te blijven en het was zo waardevol om inzicht te krijgen in hoe we ons zullen moeten verhouden tot de consument van de toekomst."

'Digitaal' is een levenshouding
Domingo Iudice, CEO van het digitale marketingbureau Brainpull met vestigingen in Puglia, Milaan en de VS, vertelde over voorbeelden uit zijn eigen carrière om het immense voordeel te illustreren van het gebruik van digitale tools om potentiële klanten te bereiken. “Digitale platforms veranderen snel, het zijn de grootste ontmoetingsplaatsen ter wereld en beïnvloeden de aankopen van klanten. Met digitale tools kunnen bedrijven feedback krijgen, processen controleren en contact leggen met mensen. Op deze manier kunnen producenten ook betere beslissingen nemen voor de toekomst." Hij zei: “'Digitaal' is een levenshouding. Je moet je snel aanpassen en surfen op alle beschikbare mogelijkheden. Het is pijnlijk, maar het werkt."

We moeten hen voor zijn
Justin Hancock, Senior Brand Marketing Manager van Costa Farms, legde uit hoe en waarom Costa Farms gebruik maakt van digitale hulpmiddelen. "De huidige consument gebruikt misschien geen digitaal, maar de consument van morgen wel," zei hij. "We moeten hen voor zijn.” Justin benadrukte de waarde van het verzamelen van gegevens uit online bronnen. Dit kan zijn uit directe feedback of gegevens uit sociale media. Digitale platforms stellen producenten in staat om te vinden wat trending is en hoe mensen met producten omgaan, waardoor bedrijven inzicht krijgen in de behoeften van hun klanten.

Lees hier meer

Bron: Royal FloraHolland

Deel artikel